Konfirmation

Konfirmationen er en bekræftelse af dåben, men den markerer også en overgang fra barn til ung på vej mod voksen. Man kan blive konfirmeret i det sogn, man bor i. Ønsker man at blive konfirmeret i en anden kirke, fx hvor man går i skole, skal man kontakte præsten i den ønskede kirke og spørge, om det er muligt. Det er altid de børn, der bor i sognet, som har fortrinsret til konfirmation i sognets kirke.

Konfirmandforberedelse

Det er obligatorisk at deltage i forberedende undervisning, inden man kan blive konfirmeret. Man kalder det også 'at gå til præst'. Når man går til præst, lærer man om de vigtigste temaer i kristendommen, og man lærer en række salmer at kende. Men der er også god tid til at stille spørgsmål, der handler om alt fra Gud, Jesus og Helligånden til etik og det at være menneske.

For elever fra Nordskovens Friskole foregår forberedelsen på skolen i skoletiden fra uge 48.

For alle andre foregår forberedelsen tirsdage 8.00-9.30 i Herringe Præstegård fra uge 43.

Forældremøde

Der er forældremøde for de nye konfirmander (dog ikke Nordskovens Friskole) tirsdag d. 3. oktober 2023 kl. 19.00 i konfirmandlokalet i Herringe Præstegård, Rudmevej 22, Herringe, 5750 Ringe.

Tilmeld jeres barn til konfirmandforberedelse med MitID

Forslag til salmer

De bedste og mest kendte salmer til konfirmation er samlet her

Konfirmandkommunikation